Ion Mittler Politiikassa ei ole kovin hyödyllistä olla oikeassa, jos kaikki muut ovat väärässä, koska sitten valta on heillä.

Kaikki blogit puheenaiheesta Suoramarkkinointi

Paperisen suoramarkkinoinnin korvaaminen sähköpostilla

Suoramarkkinointi sähköpostitse keksittiin jo 1990-luvun puolivälissä. Surullisen kuuluisa roskaposti, spämmäys.

Mutta sitä oikeaa roskapostia, eli paperille painettuja esitteitä postitse ihmisten koteihin, joista suurin osa päätyy paperinkeräykseen edes lukematta niitä, lähetetään edelleen massiivisia määriä. Tämän käytännön hiilijalanjälki ei taida kestää vertailua sähköpostin kanssa.

Psykologiaa voi ja kannattaa käyttää markkinoinnissa

Helsingin keskustassa on sen verran erilaisten järjestöjen varainkerääjiä, että on aina välillä joutuu keskeyttämään työmatkansa myyntipuheen lumoamana. 

Olemukseltaan varainkerääjiä on kuitenkin vaikea luokitella myyjiksi. Viimeisin varainkerääjä, jolle olen jutellut, oli mukava ja varmasti uskoi järjestönsä hyvään tarkoitukseen, mutta luvattuaan käyttää vain 30 sekuntia aikaani ryhtyi selostamaan järjestön ajankohtaista toimintaa useiden minuuttien ajaksi. Nippelitietoa sain riittävästi, mutten juuri innostunut.

Puhelinmarkkinoinnista

Onhan se ärsyttävää, jos haluaa nukkua pitkään tai torkkua illalla, ja sitten herää puhelimen sointiin. Linjan toisessa päässä on joku, joka myy jotain. Äh, tämänkö takia unet katkesivat. Noh, kiitos ei. Ei nyt osteta tällä kertaa mitään.

Näin yleensä vastaan, kun se paljon parjattu puhelimyyjä soittaa. Hienommalta nimeltään telemarkkinoija.

Heitä kaikki tuntuvat vihaavan, ja se on kansanhupia, jopa kansaamme yhdistävä tekijä, kun päästään valittamaan ja kitisemään siitä, kuinka kauheita em. amattiryhmän edustajat ovat.

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset

Julkaise syötteitä